Voordelen van StichtingThuis

Het grootste voordeel is dat je dag en nacht in de buurt van je dierbare kan zijn. Daarnaast zijn er nog een aantal voordelen die een verblijf in een Stichtingthuis met zich meebrengt:

info-4
  • Rust. Je hoeft niet veel heen en weer te reizen. Daardoor is het gemakkelijker om af en toe een rustmoment voor jezelf te pakken. Ook slaap je waarschijnlijk beter. Je rust hierdoor meer uit en houd de zorg voor je dierbare beter vol.
  • Steun bij anderen. Je bent niet de enige met zorgen om je dierbare. Het Huis zit vol met anderen die iets vergelijkbaars meemaken. Je kan je hierdoor gesteund voelen en het kan fijn zijn om ervaringen uit te wisselen.
  • Sneller herstel. Uit onderzoek blijkt dat het lichamelijk en psychisch herstel van je dierbare sneller verloopt als jullie in het StichtingThuis logeren. Dit komt waarschijnlijk doordat je beter in staat bent om goed voor je dierbare te zorgen.
  • Als gezin bij elkaar. Doordat je met z’n allen op dezelfde plek verblijft, blijf je nauw verbonden met elkaar. Het verblijf in een StichtingThuis draagt er zo aan bij dat je gezin bij elkaar blijft in een moeilijke periode.